خانه / مشاوره خانواده / چگونه با فامیل رفتار کنیم

چگونه با فامیل رفتار کنیم

چگونه با فامیل رفتار کنیم

چگونه با فامیل رفتار کنیم و اینکه آیا شما یک عضو خانواده دارید که به طور کامل شما را آزار می دهد؟ در حالی که شما نمی توانید خانواده و یا کسانی که در آن هستید را انتخاب کنید، می توانید انتخاب کنید که چگونه واکنش نشان می دهید و به موقعیت های دشوار خانواده خود پاسخ می دهید. شما احتمالا نمیتوانید در عملکردهای خانواده جست و خیز کنید و شاید شما حتی با همه اعضای خانواده هم رابطه خوبی داشته باشید، اما این یکی است. راه هایی برای رسیدگی به موقعیت های خانواده با سهولت بیشتر وجود دارد، به طوری که عملکرد خانواده می تواند کمتر استرس زا و لذت بخش تر.

شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره خانواده از سراسر کشور با شماره

43 52 907 909

از طریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره تماس حاصل فرمایید

قسمت
1
درمان اختلالات اجتناب ناپذیر
فکر کنید چگونه می خواهید رفتار کنید. قبل از صرف وقت با این نسل، چند لحظه و تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید رفتار کنید. [1] شاید شما و این نسل در گذشته در مورد استدلال ها قرار گرفته اند. از خودتان بپرسید که این استدلال را آغاز کرده اید و اگر راه هایی برای جلوگیری از ورود به بحث در این زمان وجود دارد.
شما ممکن است افتخار باشید که ملحد باشید، اما عمه شما واقعا ممکن است باور کند که ملحد بودن شما را در جهنم فرود خواهد آورد. بهتر است از صحبت در مورد اعتقادات مذهبی اطراف عمه خود جلوگیری شود.
صبر کن قبل از صحبت کردن به ویژه اگر احساسات منفی قوی نسبت به کسی داشته باشید، به سرعت واکنش نشان ندهید و بدون تفکر صحبت کنید. قبل از صحبت کردن نفس بکشید اگر زمان زیادی را برای برگرداندن نظرات منفی دارید، به آرامی خودتان را ببخشید.
بگو: “ببخشید. من قصد دارم از حمام استفاده کنم “یا” من می خواهم ببینم آیا در آشپزخانه نیاز به کمک دارد. ”
درخواست پشتیبانی اگر به سختی همراه با یک نسل باشید، بگذارید کسی در خانواده شما (مثل همسر یا خواهر یا برادر شما) می داند که می خواهید تعاملات خود را با این شخص به حداقل برسانید. به این ترتیب، اگر شما به یک بحث یا استدلال که می خواهید ترک ببرید، می توانید برای نجات سیگنال دهید.
شما ممکن است پیش از زمان با یک نشانه موافق باشید، اگر ممکن است به یک تابع خانوادگی احتیاج داشته باشید. به عنوان مثال، شما می توانید تماس چشم و ارائه یک سیگنال دست است که به این معنی است: “لطفا به من کمک کند فرار از این وضعیت!”
از خود لذت ببرید شما مجبور نیستید که به اعضای خانواده به اعمال خانواده بپیوندید. تمرکز خود را بر گذراندن وقت با خانواده ای که از آن لذت می برید و فعالیت هایی که شما سرگرم می کنید قرار دهید. حتی اگر عضو خانواده ای که از شما نفرت دارید، در اتاق باشد، روی چیزهای دیگر تمرکز کنید. اگر خود را در مکالمه با این نسل پیدا کنید، حواس پرتی را پیدا کنید تا بتوانید از طریق تعامل (مانند بازی با سگ) کمک کنید.
اگر شما در هنگام غذا خوردن در کنار غذای خود نشسته اید، پیشنهاد می کنید کارت های نام و نشستن از این شخص را داشته باشید.
نسبی اشغال کنید. یک راه برای مقابله با یک نسل دشوار این است که این کار را برای این فرد انجام دهد. اگر یک وعده غذا بخورید، از خویشاوند خود بخواهید که پیاز را خرد کرده یا میز را تنظیم کنید و اجازه بدهید او آن را همانطور که میخواهید انجام دهد.به این ترتیب، نسبی احساس می کند که او مشارکت می کند، و کمی از آن بی خبر است.
پیدا کردن راه هایی برای افزودن این نسل هنوز هم این فرد مشغول است.
از طنز استفاده کنید. به خصوص اگر وضعیت تنش یا ناراحت کننده باشد، می توانید از طنز استفاده کنید تا رفتار دشواری را خلع سلاح کنید و وضعیت را کمی روشن کنید. یک نظر گاه به گاه ارائه کنید که نشان می دهد شما خودتان یا وضعیت را خیلی جدی نمی گیرید.
اگر مادربزرگ شما به شما می گوید که یک ژاکت را بپوشانید، بگو: “من نیز باید به دنبال گربه باشم. من نمی خواهم او هم سرد باشد! ”
یک طرح خروج داشته باشید [6] اگر از تداخل با این نسل بترسید، آماده شدن برای رویداد با برنامه خروج از این که چرا شما باید ترک کنید. شما ممکن است یک دوست با یک “اضطراری” (یا شما با یک دوست) تماس بگیرید یا می توانید بگویید که سیستم زنگ خطر خانه خاموش است یا حیوان خانگی شما بیمار است. هرچیزی که قابل اطمینان هستید، اگر خود را نسبت به نسل خود احساس ناراحتی یا عصبانیت می کنید، با خودتان در معرض خطر قرار می دهید.

قسمت
2
طراحی مرزهای سالم
دوج بحث و جدل های تکراری است. اگر عموی خود را دوست دارد تا سیاست را به ارمغان بیاورد، اما شما مایل به بحث در مورد آن نیستید، مکالمه نکنید. تلاش کنید تا زمانی که در این محیط خانواده قرار نگیرید سیاست را مطرح کنید. حتی اگر عمو شما آن را به ارمغان بیاورد و سعی کند به شما تخم مرغ بزند، به شما پاسخ می دهد. این برای رقابت تیم های ورزشی، دانشگاه ها یا رقابت های عموزاده است.
بگو: “ما می توانیم موافقت کنیم که مخالف باشیم و آن را در آن قرار دهیم” یا “من واقعا نمی خواهم به اینجا برسم و من ترجیح می دهم که بدون این استدلال جمع آوری خانواده بزرگ را دوباره برگزار کنم.”
جنگ های خود را انتخاب کنید پسر عموی شما ممکن است چیزی کاملا توهینآمیز بگوید که بلافاصله میخواهید دوباره روشن یا اصلاح کنید، اما نفس بکشید و تصمیمی بگیرید که آیا ارزش این را دارد یا نه. اگر پدربزرگ شما چیزی را تظاهرات می دهد، از خود بپرسید که آیا نظر شما ادراک او را تغییر خواهد داد یا اگر بحثی ایجاد کند.
گاهی اوقات شما باید دندان های خود را بچرخانید و بگوئید “شما به نظر شما احترام می گذارید” و حرکت کنید. زندگی کنید و بگذارید زندگی کنید.
درگیری ها حل می شود. اگر شما به دلیل درگیری نتوانید نسبی خود را حفظ کنید، ببینید آیا می توانید درگیری بین شما و شما را حل و فصل کنید. شما ممکن است نیاز به پیدا کردن زمان برای نشستن، صادق بودن با یکدیگر و پاک کردن هوا. هنگامی که به نسل شما نزدیک می شوید، مهربان، مهربان و غیر دفاعی باشید.
هرچه زودتر حل و فصل اختلافات، خشم کمتر ایجاد خواهد شد.
مایل باشید که ببخشید شما نباید وضعیت را نادیده بگیرید و یا وانمود کنید که این اتفاق رخ نداده است، اما آموخته ام که شما را ببخشید تا بتوانید درد خود را از درون خود آزاد کنید.
بگو نه”. اگر شما یک نسل دارید که به نظر می رسد همه چیز را از شما می خواهند (پول، کار آزاد، محل اقامت و غیره)، نترسید که نگویید. به یاد داشته باشید که حق دارید بگویید “نه”. اگر میخواهید چیزها را قبل از اینکه بلافاصله بگوید “بله” را بفهمید، حق دارید منتظر بمانید و قبل از موافقت با هر چیزی، فکر کنید.
شما مجبور نیستید پاسخ خود را توجیه کنید یا بهانه ای بدهید. فقط بگو: “متاسفم، من نمیتوانم این کار را انجام دهم”. شما هیچ توضیحی را به کسی نمی دهید.
اجتناب از دستکاری تهاجمی منفعل. شايد مشكلات شما ناشی از تبعيض خاصی نسبت به نسل شما نسبت به ساير نوه ها يا خواهران و برادران شما باشد (“خوب، جیسون به دانشگاه رفت، اما شما به دانشگاه می رفتید”). شما حتی ممکن است احساسات توسط اعضای خانواده خود را با اظهارات یا اعمال تهاجمی غیر فعال رفتار کنید. اگر نسبتی شما نسبت به شما منفعل است، فاصله خود را تا آنجا که ممکن است حفظ کنید و بیش از آنچه که لازم دارید، تعامل نکنید؛ به یاد داشته باشید که این در مورد شما نیست و شخصی نیست.
اگر احساس می کنید که دستکاری می کنید، یک استراتژی خروج از گفتگو پیدا کنید (“من می خواهم ببینم آیا در آشپزخانه نیاز به کمک دارد یا نه” من می خواهم با خواهرزاده هایم بازی کنم، من آنها را برای مدت طولانی دیدم “) مکالمه را درگیر نکنید
قوانین خانواده تان را حفظ کنید اگر شما در تلاش برای تحمیل مرزهای خانوادگی با بستگان هستید، به آنها اطمینان دهید که قوانین خانواده در همه جا اعمال می شود. اگر دوست ندارید که چگونه یک نسل رفتار فرزندتان (مانند سرپرست کردن فرزند یا خوردن غذاهای ناسالم) را بپذیرد، اجازه دهید این نسل از رفتار خود با قوانین خانواده مطلع شود و قوانین خانواده در داخل و خارج از کشور اجرا شود.
در هنگام بحث در مورد این با نسبی خود، ابتدا و مهم است. بگو، “آلیسون مجاز به بازی در آن بازی در خانه نیست، و او مجاز نیست که در اینجا بازی کند.”

مشاوره خانوادگی تلفنی رایگان مشاوره خانواده آنلاین رایگان

موقعیت های ظریف را کنترل کنید. اگر یک نسل چیزی غیر قابل تحمل انجام داده باشد، هر گونه محدودیتی را به شما اجازه می دهد تا احساس امنیت کنید. اگر این بدان معنی نیست که شما این را نسبت به عملکردهای خانوادگی دعوت نکنید، به طور کامل از او اجتناب کنید یا اجازه دهید خانواده بفهمند که رابطه قطع شده است تا شما. قرار دادن تمرکز بر احساس امن و نه مجازات اعضای خانواده.
از بهترین قضاوت خود در مورد وضعیت دیگران به دیگر اعضای خانواده استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در حالی که احساس می کنید که وضعیت غیر قابل تحمل است، خانواده شما ممکن است احساس مشابهی نداشته و ارتباطی با این اعضای خانواده برقرار نکند.
در حالی که ممکن است فاصله خود را از اعضای خانواده خود برای ایمنی خود بخواهید، متوجه شوید که جدایی از شما و اعضای خانواده شما واقعا مضر است.
قسمت
3
کار از طریق احساسات نفرت شما
چگونه با فامیل رفتار کنیم مراقب خودت باش. اگر می دانید روزی را با نسبی که دوست داری صرف می کنی، اطمینان حاصل کنید که به وضعیتی که ممکن است آماده شود. اگر این فرد یک طرف تهاجمی یا تست را به شما نشان دهد، حتما شب شب قبل از خواب راحت بخوابید. اگر احساس خستگی و خجالت زدن در حزب کریسمس خانواده داشته باشید، به زودی رها شوید. و مطمئن شوید که شما نیز غذا خورده اید: اگر قند خون شما پایدار باشد، به احتمال زیاد عصبانی یا مضطرب خواهید شد.
به یاد داشته باشید که در مورد شما نیست اگر کسی شما را بی اعتبار می کند، به شما می گوید یا چیزهایی را به شما می گوید، مهم این است که به یاد داشته باشید که این بیشتر بازتابی از شخص است تا اینکه از شما باشد. [15] پایبند باشید و به یاد داشته باشید که شما هستید. بهترین کار این است که کلمات را اصلاح کنید و به خودتان یادآوری کنید، “این در مورد من نیست. این پروسه عمه من است. ”
مردم اغلب به این معنا هستند که آنها مسائل شخصی خود را دارند که با آنها برخورد می کنند. این اتفاق می افتد زمانی که افراد دارای عزت نفس پایین، مسائل خشم، یا استرس باشند. مهربان باشید برای نسل شما؛ دعا کنید که روزی امیدوار باشد.
افراد دیگر ممکن است به روش خاصی عمل کنند و واقعا اعتقاد دارند که این کار درست و صحیح است. این می تواند ناشی از تعدادی از عوامل باشد، اما یک مثال ممکن است فردی باشد که سبکی کسب و کار رقابتی و برنده را به زندگی شخصی اش می دهد.
بعضی افراد به سادگی ابزار بیولوژیکی لازم برای احساس همدلی ندارند. این ممکن است با اختلافات ژنتیکی و یا به وسیله یكی از كودكان به ارمغان آورد (یعنی محیطی كه در آنها بزرگ شده است).
می فهمید که نمی توانید این شخص را تغییر دهید. به احتمال زیاد شما هیچ کاری نمیتوانید انجام دهید تا فردی را تغییر دهید که شما با آن روبرو نشوید. شما ممکن است یک فانتزی از یک خانواده شاد داشته باشید که هر تعطیلاتی را با هم جشن می گیرند، و هنگامی که این نسل می آید، آن فانتزی را خرد می کند. این به شما این است که این فانتزی را رها کنید و قبول کنید که این خانواده شما است و این فانتزی چیزی بیش از تفکر شاد و خوب است که در واقعیت نیست.
چگونه با فامیل رفتار کنیم قبول نسل شما به جای نزدیک شدن به این نسل در قضاوت و انزجار، تمرین پذیرش و همدلی است. وقتی صحبت های نسبی خود را گوش می دهید گوش کنید و سعی کنید که دیدگاه این فرد را درک کنید.
برای این شخص محبت آمیز تمرین کنید یک نفس عمیق بکشید و به نسل شما نگاه کنید. سپس فکر می کنم، “من تو را می بینم، و می بینم که شما رنج می برید و درد دارید. من درد شما را نمی فهمم، اما می بینم که آن وجود دارد و من قبول می کنم که در حال حاضر بر من تاثیر می گذارد. »
دلیلی برای سپاسگزار بودن پیدا کنید در حالی که شما ممکن است به طور خاص از اجتماعات خانوادگی نگران باشید زیرا شما از داشتن وقت و هزینه با خویشاوندان دشوار ناراحت هستید، بدون شک می توانید چیزهایی را پیدا کنید که می توانید در جلسه با خانواده تان خوشحال کنید. شاید شما به دیدن خواهرزاده و برادرزاده خود، یا خوشحال باشید که می توانید طبخ (یا نه طبخ) را خوشحال کنید.
حتی قبل از اینکه به عملکرد خانوادگی برسید، چیزهایی را بیابید که سپاسگزار باشند. به این ترتیب شما می توانید به وضعیت در حال حاضر احساس سپاسگزار.
درمانگر را ببینید اگر زمان سختی در حال گذراندن درد و درد ناشی از نسبی باشد، ممکن است از درمان استفاده کنید. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا از طریق احساسات کار کنید، مکانیزم های مقابله ای را پیدا کنید، چیزها را از دیدگاه های مختلف ببینید، و از طریق احساسات افسرده، اضطراب یا تشخیص های دیگر کمک کنید.
اگر می خواهید رابطه خود را در درمان با شما در نظر بگیرید، همچنین ممکن است خانواده درمانی را در نظر بگیرید. در حالی که ممکن است دشوار باشد، می تواند به شما در مقابله با مباحث سخت و مواجهه با آنها کمک کند.

درباره ی مشاوران مالیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فقط از طریق تلفن ثابت

43 52 907 909

بدون پیش شماره و کد